HVORDAN ØKE ONLINE BESTILLINGER FOR DIN RESTAURANT?


Den moderne restauranteieren er nå utsatt for mer og mer forventning, ikke bare på god verdi for pengene-måltider, men på måten maten når de sultne magesekkene. Online-bestilling er pr i dag høyt ettertraktet og blir mer et standardkrav for de fleste kunder enn noen gang før. For det handler om å ha alternativer. Noen ganger ønsker kunder å gå gjennom dørene dine og ha et par timer å slappe av, men noen ganger kan de ikke eller ønsker det ikke. Å ha et online bestillingsalternativ er en viktig prioritering når du vil øke salget.


Så hva kan du gjøre for å få ordrene til å flyte?


HENTING VS HJEMLEVERING

Dette kan være vanskelig. Online bestilling har en bekvemmelighet knyttet til seg, men å tilby levering så vel som henting kan helt sikkert tiltrekke seg flere bestillinger. Det fungerer som et ekstra pluss for å få folk til å spise fra restauranten din i stedet for hos konkurrentene da de kanskje ikke tilbyr slik tilgjengelighet. Og gratis levering? En ekstra bonus.


APP ELLER IKKE APP

Er det å ha en teknologidrevet app for smarttelefon- og nettbrettbrukere virkelig viktig for små til mellomstore restauranter? Det kommer virkelig ann på hva du prøver å gjøre.

Hvis du bare tar sikte på å ta mer av majoriteten, la oss si 90% online bestillinger, eller hvis du er en stor restaurantkjede. Vel da er det sannsynligvis verdt å ansette en ekspert for å lage en app. Men for de fleste er dette imidlertid "fint å ha", men en betydelig investering fordi den første investeringen er høy og trenger kontinuerlig vedlikehold. Tross alt er du i restaurantbransjen, ikke informasjonsteknologi. Bare sier det. Men hvis dette virkelig er veien du vil følge, gå for det.

For de som kan klare seg uten det så er det viktigste å være bestevenner med teknologi og alle brukerne. Å vedlikeholde nettstedet ditt og sørge for at det er smart mobiltelefon- og nettbrettvennlig. Hvis det ikke er det så er det noen andre som tar kunden. Kunden er ofte mer enn villige til å bestille online fra restauranten din. Det er så enkelt.


ROP DET HØYT

For restauranter som begynner i onlinebestillingsverdenen så kan det være ganske skremmende. Det viktigste å huske på er at i begynnelsen så vil det å ha en god markedsføringsplan, en innledende lansering og deretter fortsette å snakke om det du tilbyr veldig viktig. Gjør det til en stor ting, for det er en stor ting. Å gjøre kjøpepublikum oppmerksom på dine online bestillingsmuligheter er der ditt engasjement med sosiale medier kan komme til sin rett. Ordet kan spre seg ganske raskt i dag.

Ikke glem å forbered de ansatte så godt som mulig spesielt hvis du introduserer online bestilling for første gang. Du ønsker ikke å skremme dine ansatte med en plutselig endring.


OPPDATERING OG VEDLIKEHOLD

Dette er så viktig og det er fornuftig. Hvis du vil øke salget så må utstyret du har på kjøkkenet ditt, for eksempel oppvaskmaskin, kombidamper, industriovn, grill, bakerovn, frityrkoker være oppdatert og veldig godt vedlikeholdt. Dette gjelder spesielt mat og serveringsindustrien. Forsikre deg om at du har en god storkjøkkenleverandør og en storkjøkkenservice avtale på plass og tenk gjerne også på muligheten for å leie storkjøkkenutstyr. Kan du forestille deg kundens irritasjon etter å ha brukt tid og krefter på å bestille bare for å få en telefonsamtale som sier "beklager, utstyret vårt er ødelagt». Jeg kan høre dem si: "Vi vil aldri bestille fra denne restauranten igjen"


SAMARBEID MED ANDRE NETTSTEDER

Mangfoldet er konge i restaurantens verden så dere må akseptere at jo mer synlighet dere har som restaurant, jo større er muligheten for å øke antall bestillinger.

Et samarbeid med forskjellige nettsteder vil bidra til å øke inntektene. Det er fornuftig når du tenker på det. Det er som å ha hundrevis av leverandører der ute som selger maten din. Naturligvis er nettstedet ditt et viktig verktøy, men det er ikke noe galt i å knytte deg selv til andre. Forretningspartnerskap kan være perfekt for deg hvis du velger det riktige.

Så enten du holder deg til sosiale medier eller går sammen med de lokale sportslige eller samfunnsgruppene for deres månedlige turer, jo mer stemme du har, desto større blir synligheten og merkevaren din. Bestillinger online kan komme hvor som helst. Du trenger bare å være klar.


Gjør det enkelt og overbevisende for kunden å bestille. Jo mer du kan lette bekvemmelighet og brukervennlighet, desto mer vil konkurransen gå din vei. Ja vi vet at det tar litt tid og planlegging, men som restauranteier så er du vant til det. Det er alt verdt det i det lange løp.